vineri, 18 ianuarie 2013

Prajitura



Prăjitura

Mmm, ce miros în bucătărie , de arome şi lichior,
Mă ademenesc, simt un impuls de a gusta,
Ciocolată amăruie cu migdale şi cu cocos, la care frămâtă ,
Pofta şi parcă aş vrea să şi un cocktail,de poftă să nu mor.

Toate de pe masă mă îmbie, să le degust,
Şi curajoase ma invită să le prepar cu migală, dar sst,
Nu prea mă îcumet să le fac o gală,
De ornări fiţoase şi să le arăt tuturor în sală.

Mă codesc, mă plimb, caut prin dulapuri ceva,
Nu ştiu nici eu, dar simt că îmi lipseşte,
Aroma ce trebuie să le unescă pe toate,  într-o tavă.
Aha, am găsit-o şi mă bucur ca uşor se dezlipeşte,

De pe pachet, untul de arahide ce împreună cu cacaua,
V-a forma un pat cremos alături de bezeaua,
Bine batută pentru prăjitura mea cu multe fructe,
Şi servită cu un shake, din lapte ăi miere, bine bătute.

M-am apucat deja de aluat să-l pregătesc,
Mă plafonez la idea că nu ştiu cum să ornez,
Fructele, ce le-am tocat mărunt şi cu inventivitatea unui francez,
Fac din zahăr ars, dâre subţiri de baghete, cu care am să mulţumesc,

Pe toţi cei care vor degusta dulcele, pregăttit la focul mic,
Totuşi nu îmi convine ceva şi rânduiesc,
Să torn peste fructe o glazură de ciocolată şi ca un pitic,
Savurez de pe paletă resturile ce trebuie spălate şi cârtesc,

Pentru că îmi doream sa prepar o prăjitură , nu şi să robotesc,
Spălând vasele, într-un timp când mă gândesc,
Cum să plec din bucătărie, mai repede spre somn,
Că e ora zece, e firesc să  vreau să dorm.

Dar nu mă las până când nu îmi decorez miraculs,
Preparatul ce mi-a dat ceva bătăi de cap,
Pentru că nu mi-am dorit să gătesc şi credeam că aveam să scap,
Fără să mă arunc în bătaia simţurilor,dar în final, totul a ieşit gustos.

Prăjitura am făcut-o,
Dar şi somnul a sunat ca o bătrână ,
Spunându-mi din a ei rărunchi: fato,
E timpul să te culci, acum e miez de lună.

18.01.2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu