vineri, 18 ianuarie 2013

Creionul



Creionul

Neliniştită de stresul temei la fizică,
Umblu prin casă după lucruri din care să deduc,
Utilitatea acestui obiect, de care mi-e frică,
Numai să îl răsfoiesc, darămite să mă apuc,

Să-l studiez ca atare, unde ştiu că îmi va forţa a mea ştiinţă,
De a înţelege mecanismul fizic al forţelor,vectorilor,vitezei,
Să lucrez în mână cu creionul şi astfel să ia fiinţă,
În ale mele mâni, traiectorii grandioase ale biruinţei.

În sprijinul meu, vine cel cu o  mină de nuanţă gri,
Ascuţit de un cuţit, ce uşor înlătură foiţele de lemn,
Ca în final să arate ca un slujitor de un vrednic semn,
Aşternut în paginile caietului de fizică, mâzgâlite cu romburi.

Fizica nu îmi place şi aşa cum am mai spus,
Săgetătorul cu mină în vârf, îmi   îndreaptă mâna spre desen,
Dar nici acesta nu e bine trasat , ca şi albul unui ten,
De tânăr băiat, ce încă meditează la ce are de făcut un supus,

Al învăţării proprietăţilor fizice a materiei înconjurătoare,
Să perceapă fenomenele fizice şi apoi să calculeze,
Distanţele, intervalele în care se produc şi apoi să faciliteze,
Apariţia rezistenţelor, a inducţiilor şi a arcelor electrice străpungătoare.

Ca şi un ghemotoc de iepuraş, creionul se rostogoleşte peste al meu birou,
Mă cercetează, îşi face loc printre caiete şi începe să danseze,
Şi deodată mă apucă veselia , mă gândesc să îl fac cadou,
Surorii ,ce azi m-a sunat, spunându-mi că învăţatul  la fizică o să mai dureze.

Conştientă de această evidentă faptă , mă orientez spre geam,
Privesc înspre stradă, mă destind si mă întorc la masa mea,
Unde încep a creiona idei tematice despre vârsta adolescenţei la acest neam,
Şi răzbat cu sârguinţă din iureşul gândurilor ca şi pasiunea,

De a scrie pe hârtie, cu creionul apăsat,
Trăirii, emoţii şi sentimente ce nu s-au intersectat,
Cu elemente din fizică şi care fac să mă împartă,
Între neputinţa de a le înţelege şi visul ca şi cartea,  de elevi să fie cercetată.

Un mic aport îl aduce şi acest instrument de scris,
Ce-i drept, cam de pe timpuri, dar el îmi oferă un impuls,
De a salva a mea conştiinţă, de a face ce am zis,
Să mă apuc cândva sa înţeleg fizica,pe baza unui compromis.

11.01.2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu