Umbra mea-Mihai Eminescu:Mocanu
Gabriela
“Proza
literară a lui Eminescu reprezintă, cercetându-o mai adânc şi în toată
întinderea ei, expresia unui moment din dezvoltarea romantismului românesc: momentul
structuralizării estetice, al dimensionării lui spiritual.Eminescu lasă
deschise, prin epica sa, cel puţin două drumuri în literature română: drumul
prozei fantastice şi cel al epicii filosofice…” (Eugen Simion, Proza lui Eminescu)
“Trecerile
de la o ipoteză filozofică la alta, modificările în concepţia despre lume şi
erou a poetului, raportul între gândul filozofic şi idea mitopoetică sau
imagine se limpezesc numai luminate de proză, care oferă adesea şi valori
estetice de mâna întâi. Basmul, nuvelele şi chiar romanul lui Eminescu, în
ciuda imperfecţiunilor lui, înăţişează mostre remarcabile de specii tratate în
manieră romantică.”
(Zoe
Dumitrescu Buşulenga, Eminescu.Cultură şi creaţie)
Fascinat de
posibilităţile infinite ale trăirii vieţii într-o deplină fericire, Eminescu
simte aceste pulsaţii emergente cu ajutorul visului.El nu poate percepe
satisfacerea nevoilor umane de fericire nefragmentată decât la nivelul transpunerii sufletului în stări
cugetative, premergătoare somnului.Eminescu simte nevoia să-şi contureze cadrul
desfăşurării relaţiei sale cu iubita în peisaj nocturn, supravegheat de corul
spaţiului celest, într-un decor exclusivist unei persoane de geniu, ce nu se
lasă descurajat de unele realităţi crunte.Cu un meşteşug nebănuit de minţile
omeneşti din alte vremi, Eminescu, cu a sa scriitură a reuşit să creeze prin
cugetările sale, o operă a cărui scop
tinde să urmarească farmecul titan al umbrei unei persoane învăluită de
misterul întunericului, ce se contopeşte în povestea de iubire a propriei persoane,
încătuşată în temniţa descoperirii clipelor de fericire în lumea onirică , a
spaţiului reflectorizant al dorinţelor stagnate în centrul gândirii.
Titlul
operei are conotaţii sugestive subliniind în mod expres mesajul operei, acela
de a urmări evoluţia umbrei.Având în structura sa substantivul comun “umbra”şi
a adjectivului pronominal posesiv “mea”, sintagma”umbra mea” face referire la
ceea ce e în spatele aparenţelor reale ale unei persoane proiectate într-un
cadru întunecat.Umbra nu are trasături corporale palpabile, ea e doar o vedenie
deformată a corpului uman, care nu are stăpân, poate să plece oriunde
opacitatea îşi crează spaţiu, pare că are picioare, dar nu şi creier.
Subiectivismul
lui Eminescu este redat şi în această proză, pentru că sub ipostaza naratorului
martor, scriitorul îşi atrage în mod deliberat cititorii în pânza meditaţiilor
sale, împlicându-l în atmosfera creaţiei, a cărei evoluţie îi este total
necunoscută.Eminescu apelează la timpul confesiunii pentru a valorifica unele
concepe ce i-au încununat cu suferinţă, zilele, acest paralelism al retrăirii
unor segmente importante din viaţă îi deschide calea prezentării unei noi
poveşti, în care el este şi narator şi personaj.Această dualitate a contextului
literar îi sporesc şansele de a acapara şi edifica atenţia involuntară a
diferitelor categorii de cititori.
Incipitul
operei ni-l prezintă pe naratorul eminescian
amintindu-şi de senzaţiile avute în prezenţa “ fumegătoarei lumini
galbene” a lămpii sale, de impresiile survenite la vederea “ochiului roş al
lămpii”, adică la finele fâlfâirii sale de lumină, a descifrării cărţilor
învechite pline de “nerozii bătrâne”cu credinţle oamenilor identice cu
capetele fiinţelor contemporane,
subliniind “relativitatea adevărului”.De multe ori în acest spaţiu prea puţin
iluminat, naratorul conversează cu “lampa verde şi veche”, îi observă
cozorocul, acel capac protectiv de dispersie a fâşiei luminoase şi admiră
fantasticitatea mirajului pe care îl produce fâlfâirea.
Atunci cand
priveşte vis-a visde sine, “în peretele rău văruit”, are loc întâlnirea cu
“onorabila” sa umbră “cu nasul cam lung şi cu căciula peste ochi”, îşi
aţinteşte ochii asupra ei şi cugetă.Se întâmplă un lucru extraordinar de
incredibil întrucât cugetarea naratorului devine “vorbă” pentru umbră, adică îl
recunoaşte ca stăpân, de care ascultă ca şi un supus.Ea îl înţelege, îi
răspunde în aceiaşi manieră problematică
la toate întrebare pe care ile adresase, fără ca acele raspunsuri să îl
mulţumească pe tânărul narator, deoarece conştiintizează că nu vorbeşte în gând
decât cu sinea lui.”Eu cu mine.Ciudat.”Această despărţire a individualiţaţii
sale se fluidizează în “izvorul unei cugetări ciudate”, ce îl determină să
fixeze”aspru şi lung” umbra sa, încât reacţia acesteia , stânjenită de “atâta
căutătură”, fu aceea de a se contura treptat pe perete.Ea se clarifică ca”un
portret zugrăvit în ulei, apoi se îngroaşă plastic din perete afară”, încât
stăpână pe sine, întreprinde acţiunea de a” sări din cadru jos”.Adică de a
evada din lumea bizareriei şi a se defini ca entitate cu statut ferm şi “salută
surâzând, ridicându-şi căciula din cap”, în semn de respect.
De aici
înainte, firul centralizator al operei îşi arată cursul fluid al începerii
naraţiunii propiu-zise.Entuziasmat de această întorsătură a situaţiei
anterioare, naratorul ia primul atitudine şi ise adresează umbrei politicos, printr-un
salut familial, inversează un cuvânt din sintagma salutului de seară, cu scopul
de a-l include în cercul lui de prieteni”-Sara bună, domnul meu!”. Ideea se
întăreşte şi prin folosirea adjectivului pronomimal posesiv ”meu”, îi întinse
mâna şi observă că nu are cui să îi simtă degetele palmei, observând că umbra
dată jos de pe perete, nu e decât o umbră, în ciuda frumoasei sale prezentari,
îmbrăcată asemenea stăpânului pe care îl
imită ca şi corporalitate.
Pentru a
colabora în relaţii amicale, naratorul îi oferi un scaun pentru a şedea la un
nivel egal.Gestul imediat al umbrei fu acela de a-i adresa întebarea dacă e multumit de lume, pe un ton
surâzând.Eminescu, cu ajutorul acestui personaj plat, îşi exprimă în mod
indirect, prin intermediul dialogului, propriile temeri, îngrijorări,
relaţionări cu lumea din timpul său.E interesat să afle din gura altora, părerea
despre sine, şi asta ţine morţiş să facă, punând în gura umbrei, întrebarea
care a deschis dialogul dintre ea şi narator.La rândul său acesta, îi afirmă pe
acelaşi ton surâzător, un răspuns pozitiv.Însuşi oferă explicaţii în legătua cu
răspunsul pronunţat, nu a făcut altceva decât să reia firul cugetărilor, stând
de vorbă cu sufletul său, legat de problemele diverse ale omenirii.
În aceiaşi
atmosferă familială naratorul îi vorbeşte ca unui salvator al propriei
suferinţi, comunicându-i că îi cedează locul său pe pământ, în împrejurările
sale, cu scopul de a pleca de acolo, să-şi petreacă timpul pe lună.Îşi
argumentează gestul, pleacă de pe pământ pentru a fugi de oameni, de ură şi s-a
decis să petreacă undeva “singur,
fericit, fără grijă”, iar umbra să se instaureze în locul său, având însărcinarea
de a-i continua activitatea zilnică, însemnând
în ziarul său, toate evenimentele ce urmează să i se întâmple, “memorii” pe
care le va citi şi el, la reîntoarcerea sa neprogramată.
Cadrul
incipit al operei se regăseşte şi după propunerea naratorului ca umbra să îi
posede identitatea pe faţa pământului, încât lampa ardea între el şi umbră,
cartea era deschisă, asemenea cadrului în care urmează să se desfăsoare o vrajă
“un pedant dăduse curs cugetărilor sale aspra lumii, orologiul zbârnâia răguşit
12 ore”, adică ceasul de la miezul nopţii când lumea este luată în primire de
stăpânirea visului, umbra naratorului “se culcă” pe patul de scândură, şi e
conştientă că începe să preia îndatoriirile angajamentului facut naratorului.
Îniţierea
naratorului în lumea preconizată începe să se contureze odată cu luarea
mantalei pe umeri, ieşirea din casă, privind prin gaura cheii de la camera
închiriată pe fata stăpânii ce se
pregătea să se culce. Apoi cu gesturile
unui hoţ în plină acţiune, părăseşte casa traversându-o pe vârful degetelor şi ultimul pas făcut spre
evadarea în lumea perfectă , fu acela de a trage uşa după el, ce semn de
asigurare ca nimeni nu se va interpune în împlinirea dorinţelor sale.Curând
începu să meargă lent pe stăzile Bucureştiului, direcţionat de lumina lunii
într-o “linişte somnoroasă, într-o noapte
caldă de vară, cu o privelişte îndestulătoare de încântări sufleteşti,
deasuprea cerului cu “stele de aur ce-şi închideau pleoapele spre a le deschide
iar, un cer albastru şi fără nori
străjuit în jos de case înalte, a căror cărămidă pareau ca se uitau în
lună”.Toată omenirea dormea fiecare în locuşorul său, cu toţii visând la câte o
neputinţă chinuitoare a sufletelor lor, numai proştii nevisâd la nimic , lucru
ce îl necăji puţin pe narator, îngânând câteva vorbe nepăsătoare la vrerile
umanităţii: “ce-mi pasă mie de lumea asta ce doarme , pe care o uram, şi o părăseam
spre a nu reveni poate în ea.”Prin intermediul cuvântului, Eminescu îşi spune
ofurile omului real aparţinând realităţii istorice, îşi strigă durerea
sufletului care nu are o alinare, iar ca soluţii apelează la evadarea în lumea
scriitoricească.
Mersul
tânărului narator era apasăt, încât pocnea în pietrele stăzilor, stătea
înfăşurat în mantaua sa, cu pălaria peste ochi, mergând sub această înfăţişare
pe străzile luminate de lună, fără ca acesta să-şi facă vreo umbră pe ziduri,
deoarece pe a sa o lăsase acasă.Parcă făcuse un pact cu regina nopţii ca ea să
nu îi perturbe împlinirea visului, încât însuşi
parea “o umbră nepricepută”, ce fugea pe zidurile caselor înşiruite.
La marginea
oraşului se afla o casă săracăcioasă “cu ferestre lucii argintate de
lună”.Naratorul bătu încet în ea.O voce din interior îl întrebă dacă el este,
semn că era un cunoscut de-al casei, afirmaţie susţinută de” o voce dragă şi
molatecă , ca de copilă”.Acesta îi afirmă ca replică că intr-adevăr el este, iubitul
fetei, şi o roagă să deschidă fereastra, avertizându-o că nimeni nu se află pe
stradă, ca să îi vadă cineva.Ajuns la locul înfăptuirii poveştii de amor, al
acelui loc căutat de atâta vreme de sufletul său încropit în leagănul
nepuţinţei, naratorul simte că clipa de fericire se apropie. Fereastra se
deschise încet, perdeaua se dădu într-o parte şi îndată apăru “capul blond al
unui înger”.
La
participarea actului de iubire , luna consimte să îşi intre în drepturi,”luna
ardea drept în faţă”.Scriitorul nu spune că luna stălucea intens, ci ardea, adică
actul său de luminare avea o forţă impresionantă de activare, încât “ochii
albaştri străluceau mai tare şi clipeau ca şi loviţi de razele
soarelui”.Imaginea iubitei este specifică dorinţei eminesciene , cu ochi
albaştri, cu părul ca de aur, şi utilizarea verbului”clipeau” intensifică
farmecul de încântare a fetei asupra băiatului, de cucerire.Îmbrăcată în cămaşa
de noapte, în care i se întrezăreau formele, fata îşi întinse mâinile peste
umerii băiatului, a naratorului, pe care le inundă cu sărutări. Pripăşit în
preajma ferestrei, naratorul îi cuprinse cu mâinile gâtul gol al iubitei, apoi
îi luă, ca şi un îndrăgostit, faţa în mâini şi o sărută cu “atâta ardoare”, o
strângea cu atâta foc încât ise părea că o “să-i bea toată viaţa din gura ei”.
Naratorul,
în postura tânărului îndrăgostit, îşi strigă iubita cu apelativul ”Onde”, un
nume oniric, trecându-i mâna prin părul de aur.I se adresează cu un ton de
atotştiutor, o roagă să vină cu dânsul în lună, unde vor trăi foarte fericiţi acolo, neîntrerupţi de alţii, trăind
unul pentru fiecare:”tu pentru mine, eu pentru tine”.Stăpânit de vraja
visurilor sale, acesta îi înşiruie fetei
tot ceea ce poate însemna fericirea sufletului:din visurile lor vor construi
castele, din cugetări –“mări cu miliarde de unde”, din zilele lor-“veacuri de
fericire şi de amor”.Îi face o invitaţie demnă de un refuz, aceea de a merge pe
lună:”Hai în lună”, să-şi lase umbra acasă, s-o culce în pat, iar ea să vină
cu el “prin ninsoarea de stele şi prin ploaia de raze”,”până ce departe de acest pământ nenorocit şi negru”,
îl vor uita, ca să îşi aibă mintea preocupătă numai de ei doi.Eminescu se arată
înverşunat împotriva lucrurilor care îi înlesnesc stabilitatea stări de
sănătate emoţională, posibilă numai alături de iubita sa, încercând să scape de
piedicile realităţii pământului, încotroşmat numai cu nenorociri.
Fascinată de
puterea şi de tonalitatea cuvintelor iubitului ei, fata aspiră la promisiunile
făcute în mod declarativ şi îi oferă raspunsul vrut de băiat: “Haide dar”,de a
merge cât mai curând spre acel meleag tămaduitor şi protectiv, înconjurându-i
gâtul cu braţele şi sărutându-l profund.
Gestul
iubitei îl înfierbântă, încât “se umplu de geniu şi de puterea creatoare”.Surprinşi
îmbrătişaţi, naratorul învălui în jurul fetei mantaua sa, îi cuprinsese
mijlocul cu braţul, strângându-o tare “la pieptul şi gura sa, iar cu cealaltă
mână flutura mantaua, asemenea unei cupole protective şi încet întreaga lor
suflare era în concordanţă cu “aerul luciu şi strălucit de razele lunii”.Ei
“păreau că se ridică printre nourii negri ai cerului, prin roiurile de stele ,
prin ploaia de raze”, până când ajunseseră la destinaţia dorită, până la
lună.Revenit în simţire, naratorul face confesiunea că toată călatoria lor nu
fusese decât rodul “unei lungi sărutări”, subliniind profunzimea sentimentelor
iubiţilor, închegat într-o sărutare profundă.Reîntors în spaţiul real,
naratorul mărturiseşte că îşi lasase iubita “în aerul cald de pe malul
mirositor al unui lac verde”, fiind
astfel evidenţiat un element cu precădere eminescian, cel al lacului. Băiatul
îndrăgostit se întoarse pe pământ, din
călătoria sa pe lună, cu puteri magice ,încât îl vrăji, îl băgă într-o nucă,
căptuşit tot în elemente terestre, moment în care se creionează statutul de
atotdeţinător şi redată inferioritatea globului universal încăput în cele două jumătăţi ale nucii,
înglobând cei doi poli universali.Procesul de metamorfozare continuă cu
prefacerea într-un mărgăritar “stropit cu aur”, la rândul său acesta fiind
aruncat în fundul mării.
Toată
voluptatea personalităţii acestui tânăr se regăseşte în procesul edificator de
stăpânire a pământului, devenit în final
o bijuterie preţioasă, dar a cărei soartă a fost hotărâtă de tânărul narator şi
aruncată pe fundul marii.De ce pe fundul mării şi nu la vederea oamenilor, pentru că acest
mărgăritar înglobează suferinţele, chinurile, durerea, nepăsarea, ura, ,
moartea şi ele nu trebuie să deschidă pe
viitor alte răni, fiind încuiate pe fundul unei ape adânci, unde nimeni să nu
poată descoperi acest mărgăritar dureros.”Mărimea nu contează întru atâta,
pentru că ceea ce nouă ni-i mare, altora li se pare mic,..atomi microscopici
din acel mărgăritar ale cărui margini le erau cerul, stropii-stele şi luna şi
soare-acei pitici aveau regii lor, purtau războaie ,se urau mereu,
închipuindu-şi diferite bazaconii despre închipuita lor mărime”Naratorul
uitându-se cu un microscop “prin coaja cea subţire a margăritarului, vedea “lucrarea
întunecată a celorlalţi era atât de mare încât ura lor era tot aceiaşi, încât
margaritarul trebuia să crape de ură”.Îl aruncă în mare şi se întoarse la
iubita sa din lună, revine în lumea visului, căreia îi povesteşte tot ceea ce
el întreprinsese.
Ca un adevărat vrăjitor, tânarul îi făcu iubitei
“haina de u gaz albastru”, în părul blond aşezase “o citadelăde diamante”,
“sânul ieşea virgin, rotund şi mic din haina deoltată”.Cu mâna înfăşurată în
jurul gâtului iubitei, cei doi se plimbau “prin umbroasele şi bălsămatele
dumbrăvi ale lunii, pe lângă adormitele lacuri, pe lângă plângândele izvoare şi
numai privighetori cu glas de argint, zburau cântând din creangă-n creangă şi
umpleau aerul de note divine”.Plimbarea iubiţilor are loc într-un cadru cu
specific eminescian, făcându-le să le freamate inimile de fericire, ţinta spre
care aderau amâdoi.
Pentru a
arăta importanţa acestui cuplu, Eminescu, prin intermediul scrisului, aprobă
miraculosul iubirii celor doi tineri încât totul în calea lor , devin cu toţii
supuşi.Când se aşezau în luntre “valurile ascultătoare mânau neporuncit”, după
gândirea lor, adjectivul “neporuncit”
susţine ideea lansată anterior. Iubita stătea culcată în pernile de matase iar
băiatul îşi aşeza capul în poalele ei şi visa la ceea ce aveau.Aceasta scenă a
amorezilor vindecă cu trăirile lor, unele suferinţi vechi: “Acest amor pacific
şi sulce ca idea eternitaţii, fără nici o cugetare ori o dorinţă nevergină,
acesta reprezenta amorul vieţii lor “sărutarea copilărească, dulce, parfumată, lumea ei.””Aceasta viaţă era un
basm strălucit şi înstelat.Acolo era, între dumbrăvi verzi şi între stânci
cenuşii şi cu un lac cu apă de aur.Când ne scăldam acolo râzând si sub privirea
cea înnamorată a lunilr stropeam unul în altul pe albului ei corp până ce,
uscându-se într-un cearceaf ţesut de argint, corpul ei alb era şi mai neted şi
mai dulcr şi mai stălucit.”
Adesea,
între cei doi porumbei, aveau loc jocuri specific iubirii.Visul lui Eminescu de
a trăi şi simţi iubirea este relatat prin schema clasică de seducţie a
partenerului.Iubita se ascundea printre tufişurile grădinii, băiatul o striga
şi nu apărea până când îşi prefacea vocea în privighetoare, încât plângnd duios printre frunze, iubita venea la
el extaziată şi cu ochii umezi, pâna ce el o lua în braţe şi o mângâia pe
pieptul său “pe nebunatica copilă”.Mereu la Eminescu, iubita se afla la o
vărstă adolescentină, ce farmecă şi mai mult sufletul de bărbat suferind după
dulceaţa feminină.
Pentru a
petrece mai mult timp împreună şi să-şi creeze o lume aparte, magică, doi cei
“făuriră un joc de cărţi”.Personajele acestor cărţi păreau copiate din lumea
basmelor, spuse de cei doi, în serile când nu aveau bani, arătâd intensitatea
dragostei lor în faţa banului, sau iubita se refugia la frumuseţea lacului, în
care stelele reflectau pe fruntea ei fiecare val. Iubita simţea cu piciorul apa
lacului şi prindea din valuri stelele.Activitatea iubitei îi cucereşte inima
băiatului.Aflându-se amândoi în jurul mesei de marmură, cei doi duceau jocul
spre extremităţile unei poveşti lungi, al cărui final îi cuprindea ameţiţi de somn.Dar somnul lor îi
găsea “braţe în braţe” tolăniţi în perne de mătase, gura băiatului apasată
peste a fetei, visând amândoi acelaşi vis”care nu era decât o repetare magică “
a vieţii lor fără dorinţi.Se visau în ceruri “cu oglinzi de argint, în săli
unde îngerii erau înaripaţi cu culorile
curcubeului”.
În toată
splendoarea acestui cadru omagial, celest, de o veridică religiozitate, tânărul
constată că are o neputinţă, ce l-a împiedicat să deţină puterea suprema, aceea
de a deschide “ o poartă închisă , pe care nu a putut-o trece
niciodată.Deasupra ei în triunghi, era un ochi de foc şi deasupra ochiului un
proverb în literele strâmbe ale
întunecatei Arabii. Era doma lui Dumnezeu -proverbul o enigmă chiar pentru
îngeri. Iată viaţa visurilor noastre.”
Deşi adunate
în aceiaşi cupolă a universului sufletesc, unul dintre suflete simte că
atotputernicia consimţită de a lungul poveştii de iubire, are limanuri
îngrădite de către o putere divină, pe care nu a putut să o învingă ”poarta
închisă pe care nu am putut-o trece niciodată”.Oricât de bărbat ar fi, tânărul
nu este mai presus de Dumnezeu, el este puternic doar în faţa femeii, a
iubitei, creaţie umilă, şi de aceea el are o tresărire în dreptul uşii cu
triunghiul cu ochi de foc, semnul pământesc al spiritualităţii dumnezeieşti,
având inscripţionat în limba arabă un proverb.
În finalul
poveştii de iubire, tânărul amorezat, aflat în postura de narator al operei,
conchide care este magnifica viaţă la care tânjise spre atingerea idealului de
fericire, în schimbul căruia îşi împrumutase viaţa umbrei sale, spre a pleca în
luna:”Iată viaţa visurilor noastre”.
Întorşi din
lumea visului, deşteptaţi din somn, farmecul celor doi sori “arunca din poala
ei şi pe patul lor mărgaritarele de argint”.Un alt element ce trezeşte cuplul
la realitate este “roua rece” căzută pe sânul iubitei virgine, făcâdu-o să-şi
strângă umerii în plapumă.Când deschidea ochii, vedea razele soarelui ce îi
înveselea pe amândoi, somnoroşi unul lângă altul, apoi ieşind în bătaia aerului
cald simţeau deplin fericirea lumii lor.Însuşi naratorul mărturiseşte că
traiectoria vieţii lor îşi reîcepea cursul unei vieţi “fericite şi lină, o
eternă repetiţiune a fericirii de ieri”.Ciclicitatea vieţii cotidiene îşi reia
cursul, încât tânărul va trebui să clădească
într-o nouă zi temelia dragostei, parcurgâd aceiaşi paşi în regăsirea fericirii de ieri.Munca de a căuta
continuu accesul spre fericirea totală
va prinde rădăcini prin repetarea poveştii
de iubire.
Eminescu,cu
scrierea acestei proze a intenţionat să dea glas iubirii manifestată la început
ca o umbră, fără o certitudine a împlinirii ei, apoi prin concretizarea
relaţiei de iubire dintre cei doi tineri
plasată în cadrul visului.Ca un adevărat romantic construieşte această
poveste pe baza dorinţelor băiatului transfigurate în spaţiul celest, unde o
invită pe iubită să atingă absolutul.Finalul operei nu face altceva decât să
sublinieze firea umană supusă unor
constrângeri şi în final morţii, iar iubirea, fericirea vor căpăta dimensiunile
unei umbre.
23.01.2013
Mihai
Eminescu, Proză, volumul I, Erc Press, 2009,Buc.
Autor
referat: Mocanu Gabriela
Căsnicia mea era aproape la sfârșit când am văzut un comentariu despre un bărbat pe nume Dr DAWN care îi ajută pe oameni să-și recapete soțul și l-am contactat, din fericire, pentru mine, a făcut vrăji după 24 de ore, iubitul meu s-a întors la mine de atunci, căsnicia mea s-a întors. a fost stabil, mulțumesc pentru tot ce a făcut pentru mine, vă asigur că luați legătura cu el,
RăspundețiȘtergereeste priceput cu următoarele vrăji:
* vrăji de dragoste
* vrăji de căsătorie
* magia banilor
* vraja norocului
* Vrăji de atracție sexuală
* SIDA Cure Magic
* Casino Cave
* Peșterile blestemate au fost eliminate
* Vraja de protecție
* Magic Loterie
* Vrăji norocoase
* Vraja de fertilitate
* Inel de telekineză
WhatsApp: +2349046229159
E-mail: dawnacuna314@gmail.com