miercuri, 17 iulie 2013

Ploua



Plouă!


Plouă, ştiu că o vreme nu va fi bine,
Afară plouă şi plânge sufletul în mine,
Plouă cu găleata, dar mi se rupe inima,
Când văd că plouă şi nu ştiu nimic de mama.

Plouă, picurii sunt reci, chiar dacă e vară,
Tună şi plouă şi vreau să fiu liberă,
Să mă plimb pe afară, dar plouă straşnic,
Mă înfăţişez la geam şi am starea unui casnic.

Plouă, dar străfundul meu nu e ca la Bacovia,
Când totul pare cufundat în întuneric, dar istoria,
E cu totul alta, mai calmă, însă invadată de lacrimi,
Că anotimpul de vară e anunţat ca unul cu patimi.

Plouă, ştiu să răzbesc în furtuna de tristeţe,
Că timpul trece şi lasă urme adânci,
Făra a da bineţe veseliei, curmată de sumbre feţe,
Adunate în casa de vară, meditând în nopţile reci.

Plouă, zornăitul de pe acoperiş îmi sfredeleşte auzul,
Simt fiorul unui răcnet de străduinţă,
Ce se dă în mijlocul luptei de biruinţă ,
Pentru a opri ticăitul ceasului, de-a lungul.

Ploua, simt că-mi creşte pulsul,
Mai lenevesc puţin în pat ca şi simţul,
Să revină la starea de bine, doar că ploaia,
Accelerează nervii în mine şi jelesc ca oaia.

Plouă, sunt în picioare şi e ceasul nouă,
Seara se aşterne de-a binelea peste aşezare,
Suflu în palmă şi aud că mă doare,
Gâtul de la atâta răcoare şi mă rupe în două.

Plouă, plesnesc de oftică, că sunt singură,
Şi mă gândesc la noaptea ce vine,
Dacă timpul de afară,    va lăsa ca un mugur,
Sau mă voi ofili ca o cală, cu florile fine.
Plouă, nu reuşesc să înţeleg,
De ce sufletul se leagană când văd că un bleg,
Îmi face un semn de departe,
Să mă alătur lui şi să uit de toate.

Plouă, nu-mi place că plouă,
Primesc să fiu roaba unei tainice misiuni,
Doar să nu zăbovesc la timpul care nu face minuni,
Încât ploaia sacadează sufletul şi vi-l vând vouă!

Ploa, nici lumea, nici sunetul de liră,
Nu pot să ocroteasca sufletul de melancolie,
Sunt neputincioasă în faţa vremii ce deşiră,
A sale haine umede pentru natură, ţinând parcă o veşnicie.

Plouă, e vremea să mă culc,
Dar picurii cad repezi în uluc,
Şi tresar la fiece sunet,
Şi în curând se va auzi şi un tunet.

30.06.2013








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu