duminică, 26 aprilie 2015

Mint

Mint

Aşa de răstignit mi-e timpul,
Şi nici gândul la fericire nu s-a zămislit,
Şi şuierul inimii e prelungit,
De viforul traiului, înfrăţit cu lupul.

Şi cazuistica vieţii se înnoadă,
În întrebări capcană şi nu închin vreo odă,
Şi nici o voce nu mă dezmiardă,
Stau înjunghiat de durereşi trupul va fi cel ce o să piardă,

Robusteţea şi tenacitatea de a secera injustiţia,
Sorţii orbecăinde pe laturile freneticului,
Încropind cu unghia minciunii, muza zâmbetului,
Încleştând între fălci, grimasa neşansei şi furia.

Şi mint că stau degeaba în patul meu,
Dar eu mă perpelesc de frustrare,
Şi văd că nu sunt Creangă, dar nici un zeu,
Şi nu mâzgâlesc pe hârtie, cuvinte usturătoare.

Şi nu mă bag în cercul gândului strâmt,
Şi nu mă arunc în balta sângelui înfrânt,
Dar mă propăşesc cu fineţurile iuţelii,
Şi spărtura negurii, mă va da uitării.

Că se vrea  azi, că va fi mâine,
Trebuinţa e cea care cheamă la mânie,
Şi nu e un D-zeu despre care să se ştie,
Că opreşte fenomenul morţii şi plâng oricum după pâine.

Şi doar gânduri străine străjuiesc,
La portalul inimii mele şi coastele se îngrămădesc,
Să apuce să cuprindă în ele un volum mare de aer,
Căci, sufletul jeleşte şi se roteşte precum un caer.

Şi existenţa mea  se loveşte de minciuna cotidiană,
Şi mint că o să răzbesc şi începe delirul,
Şi nu îngân vreun crez şi tot plinul,
Îl fac deconectându-mă de straja mie străină.

Şi doar un fudul nu ar recunoaşte,
Că nici stelele nu îl feresc de lumina rece,
Şi sufletul păşeşte tremurat pe covorul cu necunoscute,
Şi universul mi se învârte în minte şi doresc doar pace.
Şi nu sunt draci care să mă zguduie,
Ci neputinţele fiinţei mele, deloc nesăbuite,
Ci lovită de săbii necontrolate,
Eul se combină cu trăirile reci, ascunse de o pălarie.

Şi frânghia zilei se încolăceşte în juru-mi,
În faţa ochilor se destramă şiragul de lumi,
Şi nu sunt timid la văzul unui focar de prostie,
Căldura din mine îmi slăbeşte voinţă de omenie.

Şi nu greşesc când zic că mint,
Că vremea e îndulcită cu surprize,
Căci simţul meu dă bineţe la remize,
Şi vreau ca timpul rău să-l înfrunt.


19.04.2015







o-spacerun:yes'> 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu