joi, 14 noiembrie 2013

Prelungiri



Prelungiri


Sacadat de oftări asemenea celor de plumb,
Mă încumet să o apuc pe cărarea apusului,
Să mă zbat în trăiri prelungi în rumoarea fusului,
Cântând viersul tăios al celor aflaţi pe un dâmb.

Captiv în lumea tragicului şi a timpului,
Mă înfăşor cu plapuma amintirilor,
Care se încolăceşte pe spinarea fiinţei, dând chipului,
O aură neagră, ce se răsfrânge peste albia vremurilor.

Nesocotinţa de a demara un anticiclon,
Împotriva trudei care nu mă lasă să dorm,
M-a purtat până în pânzele unui mare balon,
De trăiri meticuloase, până am ajuns să-l farm.

Explozia s-a declanşat ca un uragan,
Ce nu are răbdare să-ţi pregăteşti interiorul,
Pentru tot ceea ce este nefast, iar sufletul,
Se împotmoleşte în bolovanii râncezi ai unui an.

Vifornicul clopot al durerii răsună prelung,
Şi-n inimă se poartă o bătălie ce nu pot să o înfrâng,
Ş secerat de neputinţă , cad pradă răbufnirii,
Articulată de un soi de tânguieli, menită omenirii.

Descumpănit de amploarea tragismului sufletesc,
Păşesc sfios pe un altfel de tărâm, unde simt că amorţesc,
Iar trupul mi se frământă de răcoarea lividului,
Participând la ritualul funest al mortului.

Acest cadru morbid îmi oferă şansa,
De a căuta răspunsul mult dorit,
Ce sufletul şi-a tras nădejdea că nu va mai avea de suferit,
Pe acest pământ sortit să dezrădăcineze speranţa.

Fiinţa îmi devine alergică la întregul criptic,
Care se menţine unitar în orice clipă,
Şi din mult patos, se eşalonează mistic,
Un şirag de volburări curbate pe o prispă.

Răsună din uliţă o frântură de doină,
Dar plânsul mă năpădeşte şi eul se încinge,
În licăriri tăioase, încât sufletul se unge,
Cu mirul durerii şi ziua nu mai e senină.

Trudit de încercări interioare, mă afund într-un culoar,
Unde revăd cum paşnicul timp devine călău,
Şi se repede spre centrul lăuntricului, de unde doar,
Alintu, vindecă nevrednicia sufletului tău.

Astfel simt cum se prelungeşte o vreme,
Care se abate de la cărări cu perspective deschise,
Parcă salvate în braţele istoriei nescrise,
Asteptând să se înfăţişeze pentru întreaga lume.


14.11.2013



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu