marți, 22 ianuarie 2013

Interesul



Interesul

Părăsită de entuziasmul fiinţei mele,
M-am abandonat în braţele amintirilor duioase,
Legate de anii de şcoală, de lecţiile pline de aprofundări serioase,
În lumea ştiinţei, cunoaşterii, a mulţumirilor profesionale.

Interesul pentru învăţat s-a mărit de-a lungul timpului,
A propulsionat întreg centrul neuronal spre atingerea pragului,
De cunoaştere a materiilor ce fac cinste caracterului,
Şi mă bucur la momentul actual,  de cumulul noţiunilor nu mi-au îngrădit,

Nici libertatea de a face ceea ce adolescenţa mi-a oferit,
Nici timpul de a petrece alături de cei dragi,
Nici nu mi-a pus piedici în a-mi alege religia şi chiar m-am oferit,
Să le fiu de ajutor şi celor care au pe ei doar nădragi.

Interesul pentru viaţa culturală a survenit pe măsură,
Ce mă aprofundam în lianturile literaturii, istoriei, filozofiei,
Cu fiecare studiu, mă apropiam să înţeleg modificările formei,
Şi a contextelor unor opere, de o nespusă valoare literară,

Confirm cu tărie că tot ceea ce ţine de educaţia şcolară,
Aduce în  timp un profit nebănuit, numai dacă,
Eşti interesat de ceea ce actul învăţării, desfăşurat într-o oră,
Îţi expune schematic însemnătatea lui ştiinţifică,

Interesul pentru fiecare materie se observă în cadrul lecţiei,
Când iei cunoştinţă încă de  la vârsta copilăriei,
Cu noţiuni ce îţi deservesc  aptitudinilor  tale,
Şi te însărcinezi cu studierea lor, în cât mai multe coale.

E drept că nu eşti la fel de concentrat şi de abil,
La fiecare obiect de studiu din aria şcolară,
Dar te supui, îi vizualizezi informaţiile şi maleabil,
Le acorzi şi lor un timp, ca ele să nu dispară,

Total din memoria ta şi să se concretizeze,
După un timp, într-o formă  mai amplă,
De consolidare a noţiunilor obiectului, spus cu rostire slabă,
Ca să îţi determine conştiinţa să nu-l discrediteze.

Interesul pentru şcoală  nu e vădit la toţii elevii,
Motiv pentru care s-a întâmplat ca şcolarii să figureze,
La orele de curs ca nişte personaje ce ştiu să-şi centreze,
Atenţia, pe alte fapte de viaţă, ce le oferă numai periculoase tentaţii.

Dispreţul faţă de educaţie s-a evidenţiat în interesul,
Pentru lumea barurilor, a ţigărilor, şi a jocurilor,
Unde nu e nimeni cu gura pe tine, ci doar îţi ia banul,
Şi te îndeamnă să faci altul, consumând alcool din cauza supărărilor,

Ce apar la gândul, că  un elev va trebui să meargă,
Într-o nouă zi, din nou la mediocra şcoală,
Şi elevii statorniciţi în patimile vieţii, duse doar de o matahală,
Încep scandalul, lovesc pe alţi elevi şi buimăciţi, nu ştiu în cine să tragă,

Pumni, ori în colegul ce l-a jignit cu a sa pasiune şcolară,
Ori în profesorul care l-a scos prea des la tablă,
Când nu a ştiut, a încasat un doi şi a ieşit din clasă,
Pe holul şcolii, de nervi şi să fumeze o ţigară.

Cu ochii neputincioşi, am văzut cum mulţi puturoşi,
Se sinchisesc să vină să umple băncile ca nişte mofturoşi,
Şi interesul lor este acela de a fi în pas cu moda,
De a critica profesorul, materia şi oda.

Un caz dramatic a fost acela al unei eleve păţite,
Când a fost bătută de o alta,
Că a luat nota maximă, când toată clasa,
A fost jignită, chinuită, de pornirile neîndreptăţite,

Ale profesorului de curs, ce şi-a făcut material de râs.
Şi eu am fost eleva lui şi pe drept cuvânt,
Vă mărturisesc că din cauza lui am plâns,
De caracterul necizelat şi de ruşine am băgat capul în pământ.

Ce-i drept, interesul pentru tot ce-i util în viaţă,
Nu dispare aşa dintr-o dată,
Ci în condiţii anormale, şi când poţi să le spui vinovaţilor în faţă,
Oful, opinia ta, după, vei putea correct să le dai o notă.

Interesul e cel care guvernează universul,
Şi nu e o chestiune de ieri, de azi,
Îţi urmezi instinctul şi eşti atent la ceea  ce urmează ,
Să faci, să nu ţi se stingă visul.

21.01.2013


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu